Omschrijving |
De servicemedewerker is de allrounder, de gastvrije duizendpoot, de Haarlemmer olie, het vriendelijke gezicht, de uitgestoken hand van een organisatie. Hij* stelt zich ondersteunend, dienstverlenend en servicegericht op. Hij is proactief en heeft een 'hands-on' mentaliteit. Hij houdt rekening met en speelt in op behoefte en verwachtingen van bezoekers**. Hij beschikt over communicatieve vaardigheden voor wat betreft de Nederlandse, en in voorkomende gevallen ook de Engelse taal. De servicemedewerker heeft een sociale en open houding en is alert en integer. Hij werkt volgens richtlijnen en procedures. Hij laat zich niet door derden onder druk zetten, toont zich stressbestendig en blijft klantvriendelijk, ook bij spoedeisende opdrachten. Hij werkt nauwkeurig en koppelt regelmatig terug naar zijn leidinggevende.
* Waar in dit dossier ‘hij’ of 'hem' staat, kan ook ‘zij’ of 'haar' gelezen worden en omgekeerd.
** Waar in dit dossier de term ‘bezoeker’ staat, kan ook worden gelezen: klant, gast, deelnemer, cliënt of gebruiker. |